Vergelijkende discografieën


Recent verschenen Forums Lezersforum Vergelijkende discografieën

Weergave van 0 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #2837 Reageer
      H. Winsemius
      Gast

      Goede middag, beste Redactie

      Ik zag dat u de reacties op de déconfitures van de heer De Kruijff hebt gesloten. Dat begrijp ik best. Het heeft geen zin om er verder nog op door te borduren. Als gepensioneerde heb ik gelukkig meer tijd om naar klassieke muziek te luisteren en concerten te bezoeken. Ik maak daarbij graag gebruik van uw recensies en ander wetenswaardigs op dit gebied. En misschien kom ik er in de naaste toekomst zelfs nog toe om een heuse facebook-account te nemen. Want naar ik heb begrepen publiceert u ook op dit medium.

      De vergelijkende discografieën in het algmeen. Ik ben geabonneerd op de Gramophone en gebruik de Penguin Classical Music Guide. Voor mij is dit zinvoller dan een vergelijkende discografie zoals die op de website van voornoemde heer De Kruijff is te vinden. Het lijkt mij voor enig individu (hoe goed bedoeld ook) een onmogelijke opgave om dat allemaal bij te houden.

      Wat uw recensies en uw reacties betreft begrijp ik ook heel goed dat het vaak niet zinnig of verstandig is om er in een cd- of dvd-bespreking van alles bij te slepen of zelfs maar enige voorkeuropnamen daarin te benoemen. Het beeld wisselt snel en al gauw doe je iemand tekort die je niet hebt vermeld; omdat je als recensent ook niet alles bij kunt houden. Bovendien is het voor de lezer misschien wel zo interessant om zelf op zoek te gaan, zelf te gaan vergelijken. De muziekstreamers zoals Spotify en Qobuz zijn er immers niet voor niets! Zelf doe ik dat ook graag en dat levert bovendien nieuwe ideeën op.

      Ga vooral zo door!

      Met hartelijke groet,
      H. Winsemius

Weergave van 0 reactie threads
Reageer op: Vergelijkende discografieën
Je informatie: