Valery en Yoko

Recent verschenen Forums Lezersforum Valery en Yoko

• Dit onderwerp is leeg.
Weergave van 0 reactie threads
  • Auteur
      Leendert Hoven
      Gast

Valery Gergiev is de laatste tijd ineens wel heel erg de gebeten hond. Nu heeft hij het er ongetwijfeld naar gemaakt, en ik deel de kritiek op zijn loyaliteit jegens Poetin, zolang de waarheid maar niet teveel geweld wordt aangedaan. Dat gebeurt mijns inziens in het artikel “Valery Gergiev exit” van Aart van der Wal, in de rubriek Nieuws Actueel op deze site, en dan met name in de eerste alinea, waarin gesproken wordt over zijn “- zij het niet alleen dankzij Poetin -” grote opgebouwde fortuin, waarvan hij “een groot deel (er wordt zelfs gesproken over 150 miljoen) in Italië heeft gestald”.
      Niet alleen dankzij Poetin? In Italië gestald? Dat haal je de koekoek!
      Met geen woord wordt gerept over het feit, dat het onroerend goed dat Gergiev in Italië bezit, met een geschatte waarde van ca. 150 miljoen, hem ten deel is gevallen uit de nalatenschap van de in 2015 overleden schatrijke Contessa Yoko Nagai Ceschina!
      Nagai Ceschina, een harpiste van Japanse komaf en door haar huwelijk met een 25 jaar oudere Italiaanse zakenman schatrijk, liet een aanzienlijk deel van haar immense vermogen na aan Gergiev, die zij mateloos bewonderde. Tijdens haar leven gaf zij daarvan diverse malen blijk, onder andere door het sponsoren van Cd-opnamen van het Mariinsky (via via heb ik begrepen dat zij in ruil daarvoor nog wel eens vrijkaartjes voor concerten van Gergiev kreeg, maar dit terzijde).
      Niet alleen Gergiev en het Mariinsky profiteerden van haar vrijgevigheid, maar onder andere ook het New York Philharmonic, Carnegie Hall en het Israël Philharmonic Orchestra.
      Wie geïnteresseerd is in de details van het geërfde Italiaanse bezit van Gergiev en het Italiaans machtig is, verwijs ik graag naar de berichten die in de afgelopen tijd in de Italiaanse pers zijn verschenen, onder andere in de Corriere della Serra van 2 maart jongstleden. Inmiddels heeft hij naar het schijnt alles te koop gezet: onder andere een villa aan de kust van Amalfi, compleet met Romeinse ruïnes en een ”torre aragonese nel giardino”, een palazzo in Venetië en diverse winkels aldaar en een stuk of wat “prestigiosi palazzi” in Milaan. In het desbetreffende artikel in de Corriere staan zelfs de adressen, dus tegen wie geïnteresseerd is zou ik zeggen: grijp uw kans!

Weergave van 0 reactie threads
Reageer op: Valery en Yoko
Je informatie: