Recensies en Spotify


Recent verschenen Forums Lezersforum Recensies en Spotify

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Berichten
    • #6285 Reageer
      Leendert Ossewaarde
      Gast

      Goede morgen, Redactie.

      Ik vraag me af: heeft OpusKlassiek binding met Spotify? Ik vraag dit omdat in uw recensies altijd – mits beschikbaar – een link naar het betreffende album op Spotify wordt gemaakt. Waarom niet Qobuz, of Tidal (bij wie ik een abonnement heb), in betere geluidskwaliteit?

      Ik zie uit naar uw reactie.

      Hoogachtend,
      Leendert Ossewaarde, een trouwe bezoeker van uw prachtige site!

    • #6286 Reageer
      opusklassiek
      Sleutelbeheerder

      Geachte heer Ossewaarde,

      We hebben geen enkele commerciële of financiële binding met Spotify. Zoals we die evenmin hebben met labels, distributeurs, concertorganisaties, kortom het muziekbedrijf in het algemeen. Ook perskaarten voor voorstellingen hebben geen invloed op onze recensies (zoals we hebben bewezen!) We zijn in alle opzichten onafhankelijk en daarom kunnen we schrijven en plaatsen wat we willen. Uiteraard wel met inachtneming van de normen en waarden die velen helaas wel, maar wij gelukkig nog niet zijn vergeten.

      We plaatsen al jaren een Spotify-link bij onze recensies. Niet omdat we Spotify zo geweldig vinden, maar toentertijd was er nog geen ander alternatief. Nu zijn er Quobuz, Tidal, Primpehonic. De een vindt de geluidskwaliteit van deze aanbieders beter, de ander niet of vindt de verschillen niet of nauwelijks de moeite waard. Zelf vind ik de geluidskwaliteit in wav- of flac-formaat iets beter dan wat Spotify nog steeds biedt: veredeld mp3. Maar voor mij is dit geen reden om over te schakelen. Dat zou bovendien ook betekenen dat duizenden files opnieuw gecodeerd zouden moeten worden: van Spotify naar een andere muziekstreamingdienst. Dat is onbegonnen werk. Bovendien sluit ik de mogelijkheid niet uit dat op termijn ook Spotify met flac- of wav-files ten tonele verschijnt.

      Tot slot biedt Spotify nog steeds het meest ruime aanbod van alle streamingdiensten. Zeker het ‘oude’ materiaal is veel ruimer vertegenwoordigd. De zoekfunctie kan weliswaar beter, maar dat geldt voor alle diensten. Vergeleken met Google Search is er nog best een wereld te winnen.

      Hopelijk is uw vraag hiermee beantwoord.

      Vr. gr.
      Aart van der Wal

Weergave van 1 reactie thread
Reageer op: Reactie #6286 in Recensies en Spotify
Je informatie:




Annuleren