Quad revisie – Revisie klassieke Quad apparatuur


Recent verschenen Forums Lezersforum Quad revisie – Revisie klassieke Quad apparatuur

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #1628 Reageer
      Ko
      Gast

      Dag beste Redactie.

      Ik las op uw site een interessant artikel over de revisie van oude Quad apparatuur: de 33 voor- en de 303 eindversterker, twee heel mooie apparaten die ik nog steeds met liefde dagelijks gebruik. Uit het verhaal maak ik echter wel op dat het verstandig is om ze te laten opknappen. Nu is mijn vraag: doet de heer Jansen dat ook? Elders op het internet zag ik dat er een bedrijfje in Bavel is dat zich hier ook mee bezighoudt. Daarvan is wel het nadeel dat er zo in die oude apparaten wordt ingegrepen dat het originele karakter ervan wel naar de filistijnen gaat. Het worden heel andere apparaten. Misschien heeft heer Van Ommeren er heel erg veel verstand van, maar toch. Kunt u enige helderheid hieromtrent verschaffen? Wat moet ik doen, maar vooral: wat moet ik laten? Dankuwel.

    • #1629 Reageer
      opusklassiek
      Sleutelbeheerder

      Beste heer Ko…(u zult ongetwijfeld een achternaam hebben). De heer Janssen houdt het originele karakter geheel in stand, terwijl Quadrevisie in Bavel dat volgens mij niet doet. Ik denk dat het een kwestie van voorkeur (of afkeer!) is. Ik kan u daarin verder niet raden. Als u ons een mail stuurt krijgt u per kerende post het mailadres van Ruud Janssen. Hij heeft mijn Quads al eerder flink onder handen genomen zonder onnodige of overbodige ingrepen, met fabelachtig goed resultaat. Dat is nu ruim tien jaar geleden en het functioneert als een zonnetje, inclusief een APARTE aansluitbox met een weelde aan in- en uitgangen plus hoofdtelefoonaansluiting. De door hem bedachte naam is Primakassie! Let wel, los van de Quad 33, dus zonder verstorend hak- en breekwerk. Wat goed is moet je zo laten, vind ik. Het emailadres is info@opusklassiek.nl. De contactgegevens van Armand van Ommeren vindt u uiteraard op zijn site. Ik hoor het wel.

    • #3966 Reageer
      E. Frolich
      Gast

      Hallo,

      Ik kom graag in contact met Ruud Janssen ivm renovatie van een Quad 33

      Bij voorbaar dank,

      Ernst-Jan Frölich

Weergave van 2 reactie threads
Reageer op: Reactie #1629 in Quad revisie – Revisie klassieke Quad apparatuur
Je informatie:




Annuleren