orkaan en het Nederlands Kamerorkest presenteren Laat me met rust!


Recent verschenen Forums Nieuwsforum orkaan en het Nederlands Kamerorkest presenteren Laat me met rust!

  • Dit onderwerp bevat 1 reactie, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door Aart van der Wal.
Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Berichten
    • #2756 Reageer
      OORKAAN
      Gast

      Oorkaan en het Nederlands Kamerorkest presenteren
      Laat me met rust!
      een theatraal concert voor iedereen vanaf 5 jaar
      een nieuwe stap in de ontwikkeling van het genre jeugdmuziek

      première: zondag 19 maart 13:30 uur TivoliVredenburg, Utrecht
      zondag 26 maart 13:30 uur Muziekgebouw aan ’t IJ, Amsterdam

      Laat me met rust! is een theatraal concert van Oorkaan en Het Nederlands Kamerorkest voor iedereen vanaf 5 jaar. In deze voorstelling voor de grote concertzaal volgen we vijf musici en hun verschillende emoties rondom ‘de verjaardag’. Alle bijbehorende emoties hoor je terug in de prachtige muziek: de beroemde Serenade voor Strijkers van Dvořák, gespeeld door de 24 strijkers van het Nederlands Kamerorkest.
      Oorkaan zet hiermee een volgende stap in de ontwikkeling van het genre jeugdmuziek, door samen met het Nederlands Kamerorkest een theatraal concert te maken, waarbij alleen het orkest op het podium staat en de hoofdrol speelt. Dit is een unieke vorm volgens de Oorkaan-methode waarbij met muziek en musici, theatraal materiaal wordt gemaakt dat aansluit bij de belevingswereld van het kind en de muziek tot zijn volste recht komt. Laat me met rust! is op zondag 19 maart om 13:30 uur te zien in TivoliVredenburg in Utrecht en zondag 26 maart om 13:30 uur in Muziekgebouw aan ’t IJ in Amsterdam.

      Laat me met rust! (5+)
      VIND JIJ HET OOK SPANNEND OM JARIG TE ZIJN? Vandaag is het feest! Of toch niet? Zijn ze nou de verjaardag van altviolist Richard vergeten? Krijgt Melissa als ‘Prinses van de Fiddle’ weer de meeste cadeautjes? Wat sluipt Sietse-Jan daar stiekem door de tuin met al die slingers en zijn cello? Vindt violist Maaike haar vriendjes en vriendinnetjes nog terug? En danst Annette de verjaardagswals mee? Of wil zij echt met rust gelaten worden in haar eentje met haar contrabas?
      Nederlands Kamerorkest spel Caecilia Thunnissen (artistiek directeur Oorkaan) concept en regie Ganna Poppea Veenhuysen regieassistentie Erin Coppens dramaturgie Marjolein Brouwer scenografie Stefan Dijkman lichtontwerp Kim van der Zijde rekwisieten
      Caecilia Thunnissen regie en concept
      Caecilia Thunnissen is artistiek directeur van Oorkaan, regisseerde de opera’s Lohengrin en Der fliegende Holländer van Wagner o.l.v. Andris Nelsons met het Koninklijk Concertgebouworkest, maakte muziektheaterproducties bij o.a. VocaalLAB en voor het Festival Oude Muziek en was regieassistent van Pierre Audi en Martin Kusej bij De Nationale Opera. Thunnissen werkte in Duitsland als dramaturg/company-manager van Dance Company Nanine Linning. Studeerde Theaterwetenschap en Regie & Acteren en is de bedenker en eigenaar van Wannaplayground.

    • #2758 Reageer
      Aart van der Wal
      Gast

      De jeugd heeft de toekomst!

Weergave van 1 reactie thread
Reageer op: Reactie #2758 in orkaan en het Nederlands Kamerorkest presenteren Laat me met rust!
Je informatie:




Annuleren