Opera op lp gezocht


Recent verschenen Forums Lezersforum Opera op lp gezocht

Weergave van 17 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #2679 Reageer
      Paul Korenhof
      Gast

      Na de introductie van de cd heb ik successievelijk het grootste deel van mijn lp-verzameling weggedaan. Daarvan heb ik nu spijt. Het is gewoon leuker om – op een goede installatie – goede lp’s te draaien dan cd’s en gelukkig heb ik een redelijk aantal oudere opnamen weer kunnen terugvinden. Er ontbreekt echter nog het een en ander, dus alle hulp is welkom. Let wel: het hoeven geen prachtige exemplaren in gave hoezen te zijn. Als ik ze maar met plezier draaien kan. Het gaat mij om complete opera’s (ik zou bijna zeggen: hoe ouder hoe leuker) en opera-recitals, maar ook om bijvoorbeeld Duitse Querschnitts of ‘highlights’ die als highlights zijn opgenomen. Zolang het maar geen ‘nep-stereo’ is! Wie ergens nog ongebruikte platen heeft, vooral van vóór het digitale tijdperk (dus van vóór ca 1980), en daarvan af wil, kan mij bereiken op pkorenhof@xs4all.nl

    • #3715 Reageer
      J.E. Schierbeek
      Gast

      Geachte heer Korenhof,

      Ik zal u separaat een overzicht sturen van de opera’s op vinyl waaruit u een keuze kunt maken.

      Vriendelijke groet,
      Jan Schierbeek

    • #5247 Reageer
      Fons Rutten
      Gast

      Het e-mail adres van de heer Korenhof is vervallen. Graag ontvang ik zijn huidige e-amul adres om zijn interesse te vragen voor onderstaande opera LP opnamen Faust, Manon, Madame Butterfly en Rigoletto

      Faust in luxe cassette met documentatie en tekstboekje, 4 lp’s La Voix de son Maitre FALP 261 t/m 264 met o.a. Boris Christoff, Victoria de los Angeles en Nicolai Gedda. Orchestre Theatre National de ‘l Opera o.lv. André Cluytens.

      Manon in originele hoezen met tekstboekje, 3 lp’s Decca ffrr LTX 2618 t/m 2620 met o.a. Janine Michaeu, Claudine Collart en Roger Bourdin.. Orchestre de Opera-Comique Paris o.l.v Albert Wolff.

      Madame Butterfly met tekstboekje. 3 lp’s in nieuwe hoes Decca ffrr LXT 2638 t/m 3640 met o.a. Giuseppe Campora en Renata Tebaldi. Accademia di Santa Cecilia di Roma o.lv. Alberto Erede

      Rigoletto met documentatie en tekstboekje, 3 lp’s 1e persing in nieuwe hoes His Master’s Voice ALP 1004 t/m 1006 met o.a Jan Peerce, Erna Berger, Leonard Warren en Nan Merriman. RCA Victor Orchestra o.l.v. Renato Cellini.

    • #5248 Reageer
      Fons Rutten
      Gast

      Het e-mail adres van de heer Korenhof is vervallen. Graag ontvang ik zijn huidige e-amul adres om zijn interesse te vragen voor onderstaande opera LP opnamen Faust, Manon, Madame Butterfly en Rigoletto

      Faust in luxe cassette met documentatie en tekstboekje, 4 lp’s La Voix de son Maitre FALP 261 t/m 264 met o.a. Boris Christoff, Victoria de los Angeles en Nicolai Gedda. Orchestre Theatre National de ‘l Opera o.lv. André Cluytens.

      Manon in originele hoezen met tekstboekje, 3 lp’s Decca ffrr LTX 2618 t/m 2620 met o.a. Janine Michaeu, Claudine Collart en Roger Bourdin.. Orchestre de Opera-Comique Paris o.l.v Albert Wolff.

      Madame Butterfly met tekstboekje. 3 lp’s in nieuwe hoes Decca ffrr LXT 2638 t/m 3640 met o.a. Giuseppe Campora en Renata Tebaldi. Accademia di Santa Cecilia di Roma o.lv. Alberto Erede

      Rigoletto met documentatie en tekstboekje, 3 lp’s 1e persing in nieuwe hoes His Master’s Voice ALP 1004 t/m 1006 met o.a Jan Peerce, Erna Berger, Leonard Warren en Nan Merriman. RCA Victor Orchestra o.l.v. Renato Cellini.

    • #6052 Reageer
      Mirjam Letsch
      Gast

      Zijn bovenstaande opera’s nog beschikbaar? Ik heb interesse! Dank, met vriendelijke groet, Mirjam Letsch

    • #6217 Reageer
      Niels Kok
      Gast

      Bij boekhandel Het Colofon in Arnhem trof ik gisteren een flinke collectie opera-LP’s. Het zijn er vele honderden en het ziet er allemaal keurig uit. Voor wie in de buurt is zeker de moeite waard om eens binnen te lopen. De LP’s staan op de eerste verdieping, achterin.

    • #6726 Reageer
      Raymond Bakker
      Gast

      Geachte mevrouw Letsch,

      Zojuist stuitte ik op uw vraag naar opera-LPs in het forum van Opus Klassiek.
      Omdat uw ‘post’ een paar maanden geleden is, moet ik eerst vragen,
      of uw interesse nog actueel is ?
      Wegens tinnitus moet ik helaas een fors deel van mijn in ruim 50 jaar zorgvuldig
      opgebouwde LP-collectie ter overname aanbieden aan andere liefhebbers.

      Ik woon in Ommen en als dat voor u niet te ver weg is, ben ik gaarne bereid
      in mijn ruim 1.000 LPs te gaan zoeken naar hetgeen u vraagt en i.h.a. meer info
      te verstrekken over wat hier te vinden is; daarvoor zou het nuttig zijn, van u
      specifieke vragen te vernemen over wat u op dit moment zoekt/interesseert
      (bij voorkeur iets breder dan opera-alleen).
      Ik hoor graag van u.
      Me vriendelijke groet
      Raymond Bakker
      N.B.: mijn e-mail adres stamt nog uit de tijd, dat ik met mijn firma, Synfonique,
      professioneel actief was – dat is inmiddels 9 jaar geleden.

    • #7170 Reageer
      Bouke Ansing
      Gast

      Ik heb te koop,

      album Faust Falp 261-264 in box
      Rigoletto van Verdi FS 031 1,2,3,4, in box
      Symfonie nr 9 van Beethoven 5c 051 -11129
      En nog wat andere klassieke platen

      Als u geïnteresseerd bent graag reageren per mail

      Mvg Bouke

    • #7373 Reageer
      Willem in’t Groen
      Gast

      Lieve mensen,

      Na het overlijden in 1980 van mijn opa heeft mijn vader zijn opera collectie georven.
      Helaas is mijn vader onlangs overleden.
      In zijn bezit zijn 200 volledige opera’s,variërend van His Master Voice, Decca etcetera.
      Artiesten zijn oa Bjorlin , Lanza en vele anderen.
      Bij zeer gewilde interesse kunt u contact opnemen via email.
      De collectie wordt verkocht in een koop.

      met vriendelijke groet,
      Willem in ’t Groen

    • #7374 Reageer
      opusklassiek
      Sleutelbeheerder

      Beste Willem,

      Gecondoleerd met het verlies van je vader.

      Ik heb je bericht onder onze auteurs verspreid en daarnaast geplaatst op Facebook, Twitter, LinkedIn. Hopelijk volgen er reacties.

      Vr. gr.
      Aart van der Wal
      https://www.opusklassiek.nl

    • #8222 Reageer
      J.H.Land
      Gast

      Heb diverse opera’s ik denk 150 voor een liefhebber.
      Calles enz.
      J.H.Land
      Eindhoven

    • #8226 Reageer
      Paul Korenhof
      Gast

      Graag iets meer informatie. Calles zal Callas wel zijn, maar welke opera’s? En gaat het om complete opera’s of losse platen? En in welke staat?

    • #8793 Reageer
      Albert Jellema
      Gast

      Hallo allen,

      Zijn er nog mensen zoekende naar Opera LP’s? Ik schat in dat ik er ongeveer +500 heb liggen. Mocht iemand interesse hebben, dan kan ik nadere informatie opsturen. Mij email is a_jellema@yahoo.com.

      Wellicht tot ziens,
      Albert

    • #8972 Reageer
      Alida Croese Groenevelt
      Gast

      Hallo liefhebbers van Opera/ Operette / Oratorium enz. Na het overlijden van mijn man heb ik hier in speciale platen dozen 48 complete opera’s in doos staan en 3 complete Oratoriums en nog wat losse platen. Alle opnames zijn uit de jaren 60 met de overbekende sterren van die tijd. In twee verzameldozen 20 LP ’s van Callas met hoogtepunten van haar muzikale leven in de opera. Ikzelf ben niet meer in het bezit van en pick-up en dus wil ik ze verkopen aan een liefhebber . Graag in een koop voor € 250.00 in zijn geheel.
      Ze zijn puntgaaf en van diverse gerenommeerde merken. Als u interesse heeft neemt u dan contact met mij op via mijn mail adres ida.croese@gmail.com Ik hoop iets te vernemen.

    • #9130 Reageer
      JD
      Gast

      Heb zeer grote collectie opera overgenomen van schoonfamilie. Zoek verzamelaars.

    • #9535 Reageer
      Mano
      Gast

      Beste,

      Kunt u mij een e-mailadres doen toekomen? Dan stuur ik u foto’s van de LP’s welke ik ter beschikking heb.

      Vriendelijke groet,

      Mano

    • #9950 Reageer
      Punkie
      Gast

      Hallo allemaal…ook ik zoek een goed tehuis voor de zorgvuldig verzamelde opera en operetteplaten van mijn in december 2021 overleden moeder. Ik heb hoogtepunten maar ook complete opera’s netjes in een box. Laat het mij weten wat u zoekt, veel materiaal van Verdi.

      Lorena therealpunkie@gmail.com

    • #10960 Reageer
      Glenn b
      Gast

      Hallo allemaal ik wil van al mijn opera lp’s af zijn er veel stuur me een mailtje en hopelijk ben ik dan alles kwijt hoor graag van jullie 1990glennboxhoorn@gmail.com

Weergave van 17 reactie threads
Reageer op: Reactie #7170 in Opera op lp gezocht
Je informatie:




Annuleren