Opera op lp gezocht

Recent verschenen Forums Lezersforum Opera op lp gezocht

Weergave van 5 geneste reacties
  • Auteur
      Paul Korenhof
      Gast

Na de introductie van de cd heb ik successievelijk het grootste deel van mijn lp-verzameling weggedaan. Daarvan heb ik nu spijt. Het is gewoon leuker om – op een goede installatie – goede lp’s te draaien dan cd’s en gelukkig heb ik een redelijk aantal oudere opnamen weer kunnen terugvinden. Er ontbreekt echter nog het een en ander, dus alle hulp is welkom. Let wel: het hoeven geen prachtige exemplaren in gave hoezen te zijn. Als ik ze maar met plezier draaien kan. Het gaat mij om complete opera’s (ik zou bijna zeggen: hoe ouder hoe leuker) en opera-recitals, maar ook om bijvoorbeeld Duitse Querschnitts of ‘highlights’ die als highlights zijn opgenomen. Zolang het maar geen ‘nep-stereo’ is! Wie ergens nog ongebruikte platen heeft, vooral van vóór het digitale tijdperk (dus van vóór ca 1980), en daarvan af wil, kan mij bereiken op pkorenhof@xs4all.nl

• #3715 Reageer
      J.E. Schierbeek
      Gast

Geachte heer Korenhof,

Ik zal u separaat een overzicht sturen van de opera’s op vinyl waaruit u een keuze kunt maken.

Vriendelijke groet,
      Jan Schierbeek

• #5247 Reageer
      Fons Rutten
      Gast

Het e-mail adres van de heer Korenhof is vervallen. Graag ontvang ik zijn huidige e-amul adres om zijn interesse te vragen voor onderstaande opera LP opnamen Faust, Manon, Madame Butterfly en Rigoletto

Faust in luxe cassette met documentatie en tekstboekje, 4 lp’s La Voix de son Maitre FALP 261 t/m 264 met o.a. Boris Christoff, Victoria de los Angeles en Nicolai Gedda. Orchestre Theatre National de ‘l Opera o.lv. André Cluytens.

Manon in originele hoezen met tekstboekje, 3 lp’s Decca ffrr LTX 2618 t/m 2620 met o.a. Janine Michaeu, Claudine Collart en Roger Bourdin.. Orchestre de Opera-Comique Paris o.l.v Albert Wolff.

Madame Butterfly met tekstboekje. 3 lp’s in nieuwe hoes Decca ffrr LXT 2638 t/m 3640 met o.a. Giuseppe Campora en Renata Tebaldi. Accademia di Santa Cecilia di Roma o.lv. Alberto Erede

Rigoletto met documentatie en tekstboekje, 3 lp’s 1e persing in nieuwe hoes His Master’s Voice ALP 1004 t/m 1006 met o.a Jan Peerce, Erna Berger, Leonard Warren en Nan Merriman. RCA Victor Orchestra o.l.v. Renato Cellini.

• #5248 Reageer
      Fons Rutten
      Gast

Het e-mail adres van de heer Korenhof is vervallen. Graag ontvang ik zijn huidige e-amul adres om zijn interesse te vragen voor onderstaande opera LP opnamen Faust, Manon, Madame Butterfly en Rigoletto

Faust in luxe cassette met documentatie en tekstboekje, 4 lp’s La Voix de son Maitre FALP 261 t/m 264 met o.a. Boris Christoff, Victoria de los Angeles en Nicolai Gedda. Orchestre Theatre National de ‘l Opera o.lv. André Cluytens.

Manon in originele hoezen met tekstboekje, 3 lp’s Decca ffrr LTX 2618 t/m 2620 met o.a. Janine Michaeu, Claudine Collart en Roger Bourdin.. Orchestre de Opera-Comique Paris o.l.v Albert Wolff.

Madame Butterfly met tekstboekje. 3 lp’s in nieuwe hoes Decca ffrr LXT 2638 t/m 3640 met o.a. Giuseppe Campora en Renata Tebaldi. Accademia di Santa Cecilia di Roma o.lv. Alberto Erede

Rigoletto met documentatie en tekstboekje, 3 lp’s 1e persing in nieuwe hoes His Master’s Voice ALP 1004 t/m 1006 met o.a Jan Peerce, Erna Berger, Leonard Warren en Nan Merriman. RCA Victor Orchestra o.l.v. Renato Cellini.

• #6052 Reageer
      Mirjam Letsch
      Gast

Zijn bovenstaande opera’s nog beschikbaar? Ik heb interesse! Dank, met vriendelijke groet, Mirjam Letsch

• #6217 Reageer
      Niels Kok
      Gast

Bij boekhandel Het Colofon in Arnhem trof ik gisteren een flinke collectie opera-LP’s. Het zijn er vele honderden en het ziet er allemaal keurig uit. Voor wie in de buurt is zeker de moeite waard om eens binnen te lopen. De LP’s staan op de eerste verdieping, achterin.

Weergave van 5 geneste reacties
Reageer op: Opera op lp gezocht
Mijn informatie: