Nakamichi


Recent verschenen Forums Lezersforum Nakamichi

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #1072 Reageer
      Rian Grotenhuyzen
      Gast

      Hallo beste mensen!
      Ik heb op uw site veel wetenswaardigs gelezen over Nakamichi. Er staat ook een heel mooie handleiding op. U heeft er dus verstand van! Mijn Nak is toe aan een fikse onderhoudsbeurt, want als ik de machine start, gaan wel alle leds driftig flikkeren, maar er wordt niet gestart: het apparaat blijft zo dood als een pier. Wel is er dus stroom. Het deck gebruik ik nog iedere dag, maar nu dus niet. Weet u een adres waar ik kan laten repareren, of dat dan tevens een goed adres is? TransTec deed het altijd fantastisch, maar die is al lang en breed ter ziele. Alvast bedankt voor uw antwoord.

    • #1074 Reageer
      opusklassiek
      Sleutelbeheerder

      Beste Rian,
      Ik vermoed wel waar de oorzaak van het probleem schuilt: in de motor die de verschillende functies (voor- en achteruit spoelen, afspelen, stoppen) aanstuurt. Ik weet niet welk model het betreft maar het probleem is doorgaans dat na jarenlang gebruik er in de motoras een ingebrand plekje is ontstaan dat als ‘dood punt’ gaat fungeren. Dat kun je zelf gemakkelijk testen door de kap eraf te halen en met de achterkant van een schroevendraaier op dat motortje te tikken en tegelijk de ‘play’-toets ingedrukt te houden. De kans is groot dat de functies vervolgens wel gewoon kunnen worden aangesproken. Dan weet je dat daarin het probleem schuilt. Wat je bij dit probleem ook vaak ziet is dat het cassettevak niet kan worden geopend. Dat is dan geblokkeerd.
      Wat de reparatie betreft: Roman van Wijnen uit Kampen is er goed in thuis. Je vindt zijn gegevens op Marktplaats, waar hij ook Nakamichi’s te koop aanbiedt. Heel belangrijk: hij beschikt over de afregelbandjes en templates om een Nakamichi weer terug te kunnen brengen naar de fabrieksinstellingen. Bovendien kan hij op het gekozen bandtype keurig afregelen. De Nakamichi’s zijn al jaren uit de handel. Het bedrijf bestaat niet meer in zijn oorspronkelijke vorm. Ik kan van hieruit niet beoordelen of motoren e.d. nog voorhanden zijn; en zo ja, of dat spul uit gebruikte machines komt. Maar goed, dat is iets dat je met Van Wijnen kunt bespreken. Op Marktplaats vind je ook zijn contactgegevens. Succes.

    • #1078 Reageer
      Rian Grotenhuyzen
      Gast

      Dank u zeer! Ik heb reeds contact!

Weergave van 2 reactie threads
Reageer op: Reactie #1078 in Nakamichi
Je informatie:




Annuleren