Jan Raes, Concertgebouworkest, RCO meets Europe, EUYO


Recent verschenen Forums Lezersforum Jan Raes, Concertgebouworkest, RCO meets Europe, EUYO

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Berichten
    • #882 Reageer
      Herman van Leeuwen
      Gast

      Dat was schrikken: het voornemen van de EU om de subsidiekraan voor het European Union Youth Orchestra dicht te draaien.
      Ik las de brieven van Maarten Brandt (zeer to the point!) en verbaasde me erover hoe weinig reacties die tot nu toe hebben losgeweekt. Ook elders in de media is het maar mondjesmaat, al zijn er gelukkig op FB wel mensen te vinden die zich er (terecht!) hevig over opwinden.

      Ik las ook de interessante reactie van het Concertgebouworkest. En ik las al eerder het interview van Aart van der Wal met de directeur van het Concertgebouworkest, Jan Raes. Dat nota bene over RCO meets Europe ging, met een uitgebreide toelichting ook op de jonge musici die daarbij betrokken zijn of nog worden. Ik waardeer de positieve instelling die ut dat vraaggesprek naar voren komt, las en passant dat Juncker ‘beschermheer’ is van het project, terwijl in dezelfde burelen korte metten dreigt te worden gemaakt met een instituut dat zich nu juist zo voor jonge musici heeft ingespannen: het EUYO. Schandalig!

    • #884 Reageer
      opusklassiek
      Gast

      We houden de moed er vooralsnog maar in, hopend dat in Brussel de wijsheid alsnog terugkeert. Misschien kunnen we nog iets verwachten van het EU-parlement.

Weergave van 1 reactie thread
Reageer op: Reactie #884 in Jan Raes, Concertgebouworkest, RCO meets Europe, EUYO
Je informatie:




Annuleren