Recent verschenen › Forums › Nieuwsforum › Harriet Krijgh tekent contract bij Universal Music
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
Universal MusicGast
Persbericht
Harriet Krijgh tekent contract bij Universal Music
Baarn, 6 april 2018De Nederlandse celliste Harriet Krijgh (1991) tekende deze week een contract bij Universal Music. Voorjaar 2019 zal haar eerste album op het Deutsche Grammophon label verschijnen.
Harriet Krijgh is een van de meest veelbelovende cellisten van haar generatie. Met haar elegante en expressieve spel verovert zij een steeds groter internationaal publiek. Haar concerten brachten haar in alle grote concertzalen van Europa. Afgelopen seizoen maakte zij haar debuut met het Boston Symphony Orchestra en Andris Nelsons in de Boston Symphony Hall en Carnegie Hall New York.
“Vanaf dat ik een klein meisje was betekent Deutsche Grammophon iets voor mij. Het luisteren naar klassieke muziek werd bij mij thuis met de paplepel ingegoten. Het gele label had altijd iets heiligs en onbereikbaar moois voor me. Dat ik nu als musicus de eer krijg om een lid van deze legendarische muziekfamilie te zijn, raakt me. Ik verheug me enorm op onze gemeenschappelijke toekomst en vele mooie projecten”.Harriet Krijgh
“Wij volgen Harriet al enige jaren en vonden dat het hoog tijd was om een langjarige samenwerking met haar aan te gaan. Zij is een geweldige muzikante, in de allerbeste klassieke muziektraditie. Op het moment dat zij het podium betreedt en begint te spelen klinkt er puur muziek”.
Paul Popma – Head of Classics & Jazz, Universal Music BV
Harriet Krijgh is artistiek leider van het Internationaal Kamermuziek Festival Utrecht. Als opvolger van de oprichter van het festival, Janine Jansen, presenteerde ze in de zomer van 2017 haar eerste festivaleditie. Deze week werd ook het programma bekend van het festival van dit jaar.‘With Harriet Krijgh’s cello line it seemed a new universe was being born on stage’
– The Boston Globe
‘Harriet Krijgh, with a whole string of competition triumphs behind her, looks set to become something extraordinary’
– The Strad
‘Zodra de strijkstok van Krijgh de snaren raakt is er niets anders dan de pure klank van haar cello’
– De Volkskrant
‘Muzikaliteit en intelligentie zijn haar straalmotoren’
– NRC Handelsblad
-
-
AuteurBerichten