Gregoriaans op dvd


Recent verschenen Forums Lezersforum Gregoriaans op dvd

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #1225 Reageer
      S. Kuipers
      Gast

      Al geruime tijd ben ik op zoek naar dvd’s waarin de ontstaansgeschiedenis en de invloed van het gregoriaans (op latere componisten) op een begrijpelijk manier uit de doeken wordt gedaan. Voor mij is een combinatie van beeld en geluid erg belangrijk, vandaar de voorkeur voor dvd’s. Tot op dit moment heb ik echter niets kunnen vinden. Kunt u me op het juiste spoor zetten?

    • #1226 Reageer
      opusklassiek
      Sleutelbeheerder

      Dag heer Kuipers,
      Wat misschien kan helpen is de dvd=set (2 dvd’s) onder de titel SACRED MUSIC, A story spanning six centuries, met narrator Simon Russell Beale. The Sixteen onder leiding van Harry Christophers behandelen 4 periodes: The Gothic Revolution, Palestrina & The Popes, Tallis, Byrd & The Tudors en ten slotte Bach & The Lutheran Legacy. Het is een BBC=productie genummerd CORDVD2. Deze dvd=set behandelt ook ‘plain song’. Er zullen ongetwijfeld meer dvd’s in deze serie zijn. Deze uitgave dateert uit 2008.
      Ik weet ook van een ander deel: Pérotin & The Ars Antiqua (COR16046). Andere delen: COR16014, Allegri en COR16047 Music from the Sistine Chapel. De BBC pakt dit soort ‘open university’ programma’s doorgaans grondig aan. Met de in mijn bezit zijnde set CORDVD2 was dit in ieder geval zo. Als u op internet niet veel verder komt kunt u allicht de BBC benaderen. Succes!
      Groet,
      Aart van der Wal

    • #1230 Reageer
      S.Kuipers
      Gast

      Hartelijk dank!

Weergave van 2 reactie threads
Reageer op: Reactie #1230 in Gregoriaans op dvd
Je informatie:




Annuleren