Geen teksten bijgevoegd …


Recent verschenen Forums Lezersforum Geen teksten bijgevoegd …

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #8796 Reageer
      Sietse Kuipers
      Gast

      Onlangs kocht ik een dubbel-cd gewijd aan de componist Alessandro Melani en diens Concerti Spirituali. Label: Brilliant Classics. Tot mijn grote teleurstelling ontbraken de teksten in het bijgeleverde boekje. Ik ben geneigd te zeggen: alweer! Ik begrijp niet waarom men dat zo laat passeren. De teksten zijn er uiteraard wel, hoe zouden de zangers anders de teksten kunnen zingen. Het is een goedkope uitgave, toegegeven. Maar ik betaal liever wat meer voor een uitgave met de teksten erbij. Op deze manier is goedkoop in feite duurkoop.

    • #8798 Reageer
      opusklassiek
      Sleutelbeheerder

      Dag Sietse,

      Ik heb er op onze site meerdere malen op gewezen: dat meer en meer het internet als toevluchtsoord wordt gekozen voor uitgebreidere teksten, waaronder vooral de libretti en liedteksten. Ik weet van de labels dat dit vooral met het kostenplaatje te maken heeft (wat overigens ook geldt voor het veelal ontbreken van een Nederlandse tekst in het cd-boekje). Er is niets tegen te doen. Kortom, het is en blijft zoals het is en bijft. Wat dit betreft op de tanden bijten dus.

      H.G.
      Aart van der Wal
      https://www.opusklassiek.nl

    • #9015 Reageer
      Sietse Kuipers
      Gast

      Ik heb enige tijd geleden tevens Brilliant Classics in min of meer vergelijkbare bewoordingen aangeschreven. Vandaag ontving ik antwoord.

      U ontvangt hierbij de teksten in 2 formaten, die we hebben opgevraagd bij de artiest.
      Over het algemeen proberen we de teksten altijd te ontvangen en in het boekje erbij te zetten of anders als downloadbare file op onze website.
      Het kan echter voorkomen dat we deze niet ontvangen van de artiesten, waardoor ze niet toegevoegd worden.

      In de toekomst om teleurstelling te voorkomen zou u alvorens een album te kopen op onze website kunnen kijken, indien er een downloadbare file beschikbaar is, zal deze onder de cover zichtbaar zijn.
      Indien de teksten in een boekje erbij staan, kunt u dit terugvinden onder de kop ‘About this release’.

      En natuurlijk kunt u ons ten alle tijden een email sturen, dan proberen wij alsnog de teksten ter beschikking te krijgen.

      Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

      Met vriendelijke groet,

      Ik vond het wel zo correct deze voor mij gunstige uitkomst te melden. Ere wie ere toekomt.

    • #9016 Reageer
      Sietse Kuipers
      Gast

      Bovenstaande ‘klacht’ had ik ook naar Brilliant Classics gestuurd. Vandaag kreeg ik antwoord in een keurige mail, met als bijlage de complete teksten. Alle waardering derhalve, en het vermelden meer dan waard.

    • #9018 Reageer
      Sietse Kuipers
      Gast

      Misschien wat vreemd twee min of meer gelijkluidende reacties van mij te zien. Bij het invoeren van de eerste (in Safari op mijn iMac) kreeg ik na ‘verzenden’ allerlei foutmeldingen. Na het tenslotte te hebben opgegeven, heb ik vanaf mijn iPad een tweede poging gewaagd. Naderhand bleken beide te zijn geplaatst. Excuus daarvoor.

Weergave van 4 reactie threads
Reageer op: Reactie #9015 in Geen teksten bijgevoegd …
Je informatie:




Annuleren