Ed Spanjaard afgeserveerd door het OvO


Recent verschenen Forums Nieuwsforum Ed Spanjaard afgeserveerd door het OvO

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #5257 Reageer
      Pieter K. de Haan
      Gast

      Ed Spanjaard, een dirigent die van alle markten thuis is, wordt nu voor de tweede keer geslachtofferd in een door de overheid afgedwongen orkestenfusie. Bij het KCO zijn ze nog op zoek naar een opvolger voor de dáár weggestuurde Daniele Gatti. Misschien iets voor hem?

    • #5260 Reageer
      opusklassiek
      Sleutelbeheerder

      Dag Pieter,

      Dat laatste lijkt onwaarschijnlijk. Het KCO zal ongetwijfeld op zoek gaan naar een chef die ook in puur commercieel opzicht (dus vanuit het marketingperspectief) een bijzondere aanwinst is.Het Grote Geld speelt een net zo belangrijke rol als het muzikale aspect. Het een niet zonder het ander. Zo is het nu eenmaal.

      Vr. gr.
      Aart van der Wal

    • #5262 Reageer
      Henry Ravers
      Gast

      Een fraai onderbouwde, openbare schoffering van het Orkest van het Oosten, de uitgehuwelijkte partner van het Gelders orkest. In het land der blinden, blijkt eenoog koning. Zij die horende en ziener zijn, worden geslachtofferd om niets. Het heeft veel van “ de affaire Gatti” weg. Ware het niet dat bij de regionale dagbladen weinig aandacht wordt besteed aan dergelijke “ ongelukken”. Meer belangstelling voor het wanbestuur bij de plaatselijke FCTwente, dan een orkest met een, goede naam, die was?? Gedenke men de 1e Mahler uit Enschede, TOP en niets minder. Dat kun je vergeten nu. Wie staat op? Of worden het gelijk het KCO, eerst wat magere jaren? Waarschijnlijk wel…

    • #5263 Reageer
      Pieter K. de Haan
      Gast

      Beste heer Van der Wal,

      Natuurlijk weet ook ik hoe de hazen lopen en dat iemand als Ed Spanjaard, hoe goed hij ook is, juist vanwege dit marketingaspect, geen enkele kans maakt op die functie. Mijn suggestie was dan ook uitsluitend uitdagend bedoeld.
      Rest de vraag welke “grote namen” op dit moment beschikbaar zijn. Niet al te veel vrees ik.

      Met vriendelijke groet,

      Pieter K. de Haan.

    • #5265 Reageer
      Pieter K. de Haan
      Gast

      Geachte heer Van der Wal,

      Mijn commentaar op de UPDATE van uw artikel “Ed Spanjaard afgeserveerd door het Ov(h)O” – maar eigenlijk méér nog door HGO – zal ik kort houden: inderdaad “schande”.

      Met vriendelijke groet,

      Pieter K. de Haan.

Weergave van 4 reactie threads
Reageer op: Reactie #5260 in Ed Spanjaard afgeserveerd door het OvO
Je informatie:




Annuleren