DuckDuckGo als zoekmachine


Recent verschenen Forums Lezersforum DuckDuckGo als zoekmachine

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #3861 Reageer
      David Visser
      Gast

      Dag redactie!

      Misschien weet u het al lang: Google ‘filtert’ de zoekresultaten aan de hand van de informatie die Google over de gebruiker heeft verzameld. Als heer A een zoekterm intikt, krijgt hij andere resultaten dan als heer B dat doet. Er is echter een zoekmachine die absoluut neutraal is: DuckDuckGo. Het internetadres is een beetje onlogisch, maar dat is dan ook het enige bezwaar: http://www.ddg.gg. Bovendien is het goede nieuws dat als ik de juiste zoekwoorden intyp (daar hoort overigens wel het woord ‘recensie’ bij, omdat het anders alsnog een zoekplaatje kan worden!), staan jullie meestal bovenaan (in mijn Google-resultaten trouwens ook, maar dat heeft dus met die filtering te maken).

      Beste groet!
      David

    • #3864 Reageer
      opusklassiek
      Sleutelbeheerder

      Geachte heer Visser,

      Het enige dat wij kunnen doen is het de zoekmachine(s) zo gemakkelijk mogelijk te maken. Op de zoekresultaten hebben wij geen invloed, maar dat wist u uiteraard al. Het is aan de gebruiker om de zoekwoorden zorgvuldig te kiezen. Ook daarop hebben wij geen invloed.

      Dank voor uw bericht!

      Vr. gr.
      Aart van der Wal

    • #3963 Reageer
      Paul Korenhof
      Gast

      De tip leek heel goed, maar om de een of andere reden krijg ik met duckduckgo allemaal in koeterwaals-Nederlands vertaalde websites te zien en ik zie nergens een mogelijkheid om die onzinnige flutvertalingen door het origineel te vervangen.

Weergave van 2 reactie threads
Reageer op: Reactie #3963 in DuckDuckGo als zoekmachine
Je informatie:




Annuleren