De Matthäus Missie van Reinbert de Leeuw – een film van Cherry Duyns


Recent verschenen Forums Nieuwsforum De Matthäus Missie van Reinbert de Leeuw – een film van Cherry Duyns

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Berichten
    • #1571 Reageer
      opusklassiek
      Sleutelbeheerder

      NEDERLAND | 2016 | 75 MINUTEN | NEDERLANDS GESPROKEN
      VANAF 13 OKTOBER IN DE FILMTHEATERS

      SYNOPSIS VAN HET PERSBERICHT
      Pianist, componist, dirigent Reinbert de Leeuw, 78 jaar heeft zijn leven gewijd aan de moderne klassieke muziek, van Schönberg tot Oestvolskaya. Nu, aangekomen in de kromming van zijn levensboog draait hij zich om en strekt hij zijn armen uit naar Johann Sebastian Bach, naar de Matthäus Passion. Maandenlang heeft hij de partituur bestudeerd, onophoudelijk, obsessief. Hij heeft een missie, droomt van de Matthäus. Het liefst had hij al zijn andere concerten willen afzeggen. “Als ik mij de rest van mijn leven alleen nog maar met de Matthäus Passion zou moeten bezig houden, zou ik dat zo doen,” zei hij. Filmmaker Cherry Duyns volgt Reinbert de Leeuw vanaf de eerste repetitiedagen met orkest, koor en solisten tot de aangrijpende uitvoering in de Amsterdamse Nieuwe Kerk.
      Een film over het mysterie van muziek, de betovering. Over de bezieling van musici. Over ontroering. Over de onstuitbare bevlogenheid waarmee Reinbert de Leeuw opgaat in Bach’s monumentale werk.

    • #1619 Reageer
      Bob
      Gast

      De Matthäus missie van Reinbert de Leeuw is op zo. 20 en ma. 21 november (20.00) te zien in Filmtheater Voorschoten. Reserveren: http://www.filmtheatervoorschoten.nl of 06-10331176.

      …buitengewoon emotioneel, fel en expressief…Mooi… (**** NRC Handelsblad)
      …zwaar ontroerende documentaire van vijf kwartier, waar je de helft van de tijd met een brok in je keel naar zit te kijken…onverbiddelijke bevlogenheid en passie voor de Passie, die Duyns grandioos in beeld heeft weten te vangen…fragmenten van de uitvoering maken diepe indruk…verpletterend… (**** Het Parool)
      …een voorrecht om Reinbert de Leeuw van dichtbij mee te maken in deze documentaire… (De Volkskrant)
      …aandoenlijk…Duyns heeft dat mooi gevangen… (Trouw)

Weergave van 1 reactie thread
Reageer op: Reactie #1619 in De Matthäus Missie van Reinbert de Leeuw – een film van Cherry Duyns
Je informatie:




Annuleren