Brownridge / Chopin / Op Musicalifeiten en op Opus Klassiek


Recent verschenen Forums Lezersforum Brownridge / Chopin / Op Musicalifeiten en op Opus Klassiek

  • Dit onderwerp bevat 2 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door johannes de de Korver.
Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #2686 Reageer
      Henk Pottuit
      Gast

      Dag Aart,

      Je besprak onlangs het Chopinrecital van Miss Brownridge. Je was héél enthousiast. Ik kocht de cd en ik deel je mening. Toch zouden er volgens je tegenspeler Jan de Kruijff van Musicalifeiten nog mooiere zijn.

      http://www.quadrevisie.nl/jandekruijff/cd-recensies/c/chopin-pianosonate-nr.-2-ballades-nr.-1-4-fantaisie-brownridge.html

      Groeten van Henk

    • #2687 Reageer
      opusklassiek
      Sleutelbeheerder

      Dag Henk,

      Verwacht je echt van mij dat ik serieus commentaar ga leveren op wat een andere recensent heeft beweerd? Echt niet! Het zou alleen maar tot vruchteloze discussies leiden. Wel vind ik termen als ‘adequaat’ en ‘nog mooiere’ een slag in de lucht als de motivering ervan ten ene male ontbreekt. Een naar trekje overigens van veel recensenten die zo graag willen vergelijken. Ik ga er geen verdere kwalificatie aan geven: ‘een slag in de lucht’ lijkt me voldoende. Brownridge is een kei in dit programma en die mening was en blijft zo, of er nu wel of geen ‘mooiere’ uitgaven van (zouden) bestaan. Volgens Van Dale is ‘adequaat’ ‘geschikt voor het beoogde doel’… Wie uitvoeringen van muziek zakelijk wil verwoorden moet toch vooral zijn gang gaan. Dat speelt zich in een ander huis af. Ik ga er liever aan voorbij.

      Hartelijke groet van
      Aart

    • #7181 Reageer
      johannes de de Korver
      Gast

      Stokpaardjes van Jan de Kruijff. Vaak kan hij alleen maar de allerberoemdste namen waarderen.
      Dus als je geen wereldster bent , dan zal er wel wat aan het spel mankeren……..Ja, ja.

Weergave van 2 reactie threads
Reageer op: Reactie #2687 in Brownridge / Chopin / Op Musicalifeiten en op Opus Klassiek
Je informatie:




Annuleren