affaire Gatti


Recent verschenen Forums Nieuwsforum affaire Gatti

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #5221 Reageer
      Henry Ravers
      Gast

      Geachte redactie,
      als trouw volger hoop ik dat u nader onderzoek kunt en zult doen, in, wat de affaire Gatti is gaan heten. Ondertussen lijkt de belangrijkste hoofdrolspeler, Jan Raes, met de spreekwoordelijke stille trom, het hoofdstedelijke te verlaten. Een zeer abnormale en onwaarschijnlijke situatie heeft zich voorgedaan zo’n 10 maanden geleden, met een “op staande voet ontslag” voor Maestro Gatti. Als ware een donderslag bij heldere hemel, gelijk Mahlers 6e. Nooit en te nimmer is er door deze “angstRaes” verantwoording afgelegd. Een cordon sanitaire over de orkestleden, waar zien we dat meer, PVV, dictatoriale overheden…? Het kan en mag niet waar zijn dat deze man, nog voor het spreekwoordelijke hazengrauwen, in de morgenstond ontkomt, aan de meestal kritische nederlandse pers. Die kritiek leeft wel onderhuids, gezien de diverse reacties in de dagbladen van de redacteuren klassieke muziek, maar daar lijkt het bij te blijven. HELAAS! Als Raes dan ten tonele verschijnt bij Hans Hafmans voor de Radio 4 microfoon in podium, lijkt ook daar 1 afspraak heilig: je mag alles vragen, behalve……… Ik hoop van ganser harte dat uwer redacteuren een dermate goede relatie met enkele orkestleden hebben, dat uiteindelijk, desnoods anoniem, de waarheid boven tafel komt. Het KCO verdient beter. Het is ernstig beschadigd, stuurloos. Dit kan en mag niet! Ik verblij, U veel succes te wensen in waarheidsvinding die middels deze voortreffelijke website, het daglicht mag aanschouwen. Ooit, … nog voor het hazengrauwen, zoe Maarte ’t Hart zeggen.

    • #5226 Reageer
      Pieter K. de Haan
      Gast

      Geachte heer Ravers,
      ik heb al op 26-04 jl.- toen dus nog niet bekend was dat de heer Raes het hazenpad zou kiezen zonder opening van zaken te hebben gegeven over de affaire Gatti – op het lezersforum commentaar op de gebeurtenissen tot dan toe geleverd. Niemand heeft daarop gereageerd. Kortheidshalve verwijs ik u daarnaar.

    • #5287 Reageer
      Pieter K. de Haan
      Gast

      Onbegrijpelijk hoe stil het hier in Nederland is gebleven over “de affaire Gatti” en in de slipstream daarvan het vertrek van Jan Raes als directeur van het KCO. N.a.v. de verschijnng van “Salome” met het KCO o.l.v. Gatti zie https://www.forumopera.com/breve/daniele-gatti-et-le-concertgebouw-sessaient-a-la-danse-des-sept-voiles en ga niet voorbij aan de in dat artikel vermelde link naar het bericht over het akkoord tussen Gatti en het KCO maar vooral de commentaren daarop.

Weergave van 2 reactie threads
Reageer op: Reactie #5287 in affaire Gatti
Je informatie:




Annuleren