Aart van der Wal niet meer op Cultuurpers


Recent verschenen Forums Lezersforum Aart van der Wal niet meer op Cultuurpers

  • Dit onderwerp is leeg.
Weergave van 6 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #2530 Reageer
      JohnDoe
      Gast

      Goedemorgen beste muziekvrienden!

      Ik zie al enige tijd geen artikelen meer op Cultuurpers. How come?

      Groetjes

    • #2531 Reageer
      Aart van der Wal
      Gast

      Cultuurpers heeft haar beleid aangepast en ik voelde me daar niet meer senang bij.

    • #6400 Reageer
      N. Meelen
      Gast

      Dit betreur ik zeer.

      • #9997 Reageer
        Luc Christiaans
        Gast

        https://www.opusklassiek.nl/cd-recensies/cd-aw/bach_rot.htm

        Aart van der Wal

        Analoog aan recensenten die in de geschiedenis later beroemd geworden beeldende kunstwerken niet konden (h)erkennen op hun waarde,hebt je hedentendage nog immer de zeer voorspelbare schrijfseltjes van de sekteleden die geen enkel creatief experiment willen maar slechts rigide vast willen houden aan hun identificatie met het Onaantastbare Allerhoogste, datgene waar ze zo smekend naar verlangen maar vanwege hun bekrompen en ongetalenteerde geest totaal onbereikbaar voor hen is.

        • #9999 Reageer
          Aart van der Wal
          Gast

          Dag Luc,

          N.a.v. mijn recensie nam Jan Rot met mij contact op. We hebben het er uitvoerig over gehad. Ik kan daarover niet al te zeer uitweiden Jan begreep wel heel goed dat mijn kritiek voor een andere doelgroep was bestemd: die van Opus Klassiek. Het was uitsluitend zijn bedoeling geweest om de tekst en daarmee ook de muziek dichter bij de Matthäus-Passion te brengen. Hij was zich bovendien bewust van de daaraan inherente beperkingen en zag zijn hertaling zeker niet zoals u die in uw reactie omschreef.

          Jan erkende ook dat de MP geen musical is en dat een hertaling ook gevolgen moest hebben voor de notenwaarden, de articulatie vanuit het origineel, enz. Dat moest dan maar op de koop toe worden genomen.

          Het was en is van mijn kant dus niet een ‘rigide vast willen houden’ aan de ‘identificatie met het Onaantastbare Allerhoogste’, wat u trouwens al lang en breed had kunnen begrijpen als u mijn (andere) recensies had gevolgd. Inderdaad, beste Luc, hoe bekrompen kan het zijn!

          Nog een mooie dag toegewenst.

          Aart van der Wal

      • #9998 Reageer
        Luc Christiaans
        Gast

        https://www.opusklassiek.nl/cd-recensies/cd-aw/bach_rot.htm

        Aart van der Wal

        Analoog aan recensenten die in de geschiedenis later beroemd geworden beeldende kunstwerken niet konden (h)erkennen op hun waarde,hebt je hedentendage nog immer de zeer voorspelbare schrijfseltjes van de sekteleden die geen enkel creatief experiment willen maar slechts rigide vast willen houden aan hun identificatie met het Onaantastbare Allerhoogste, datgene waar ze zo smekend naar verlangen maar vanwege hun bekrompen en ongetalenteerde geest totaal onbereikbaar voor hen is.

    • #8317 Reageer
      Wiecher Zwanenburg
      Gast

      Geachte Aart van der Wal,

      Graag zou ik met u in contact komen naar aanleiding van een uitgebreide internettekst van u over de Beethovenkwartetten, waarin u een verband legt tussen een chromatisch thema in opus 130 met het Wohltemperierte Klavier. Ik heb lang gezocht naar meer informatie daarover naar aanleiding van Hans Renners Reclams Kammermusiekfu:hrer, die het thema in kwestie terugvindt in de drie Galitzinkwartetten zonder naar enigerlei bron te verwijzen. Ik zou er heel graag meer over weten. Voor een mogelijke reactie van u zeg ik bij voorbaat dank,

      Wiecher Zwanenburg, Bunnik

    • #9816 Reageer
      Jp Koch
      Gast

      Geachte Aart van der Wal,

      Ik las een aantal zeer aangrijpende en informatieve artikelen van uw hand over muziek in de concentratiekampen tijdens de tweede Wereldoorlog . Ik vroeg mij af of u mij misschien kunt helpen aan meer informatie over de Roma en Sinti orkesten die u ook noemt ( ik ben bezig met een project over de Roma en Sinti tijdens de Tweede Wereldoorlog ). Kent u artikelen of boeken waarin meer specifiek wordt ingegaan op de Roma en Sinti orkesten in Auschwitz en andere concentratiekampen. Welke muziek speelden zij. Wie waren de musici ?
      Hoop dat u mij wellicht verder kunt helpen.
      Met hartelijke groet, Jan Pieter Koch

    • #9817 Reageer
      Jp Koch
      Gast

      Geachte Aart van der Wal,

      Ik las een aantal zeer aangrijpende en informatieve artikelen van uw hand over muziek in de concentratiekampen tijdens de tweede Wereldoorlog . Ik vroeg mij af of u mij misschien kunt helpen aan meer informatie over de Roma en Sinti orkesten die u ook noemt ( ik ben bezig met een project over de Roma en Sinti tijdens de Tweede Wereldoorlog ). Kent u artikelen of boeken waarin meer specifiek wordt ingegaan op de Roma en Sinti orkesten in Auschwitz en andere concentratiekampen. Welke muziek speelden zij. Wie waren de musici ?
      Hoop dat u mij wellicht verder kunt helpen.
      Met hartelijke groet, Jan Pieter Koch

    • #9818 Reageer
      Aart van der Wal
      Gast

      Geachte heer Koch,

      Gemakshalve koos u voor het verkeerde ‘draadje’, want uw onderwerp betreft uiteraard niet de beëindiging van mijn activiteiten voor de Cultuurpers.

      Dat gezegd hebbende: we ontvangen regelmatig verzoeken van lezers (niet via dit forum maar via het contactadres) om nadere informatie n.a.v. een artikel. Dan blijkt hoe weinig (of in het geheel niet) men zich in het desbetreffende onderwerp heeft verdiept. Er is dan geen enkele moeite genomen om gebruik te maken van de uitstekende zoekfunctie op onze thuispagina en al evenmin van de verschillende menu’s op diezelfde thuispagina. U bent een van die lezers.

      Voor ons geen reden er verder op in te gaan.

      Groetend,
      A. van der Wal

Weergave van 6 reactie threads
Reageer op: Reactie #9998 in Aart van der Wal niet meer op Cultuurpers
Je informatie:




Annuleren