Recent verschenen › Forums › Nieuwsforum › 50 Greatest Mozart Recordings – by Gramophone
- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 5 maanden geleden door GS.
-
AuteurBerichten
-
-
GSGast
Goede morgen,
Ik ben zanger, mijn naam doet er niet toe, mijn commentaar hopelijk wel.
Ik las uw recensie en kan niet zeggen of ik het er wel of niet mee eens ben. De beoordeling van een stem zie ik als iets persoonlijks, iets eigens, niet objectief (voor zover een mening of een oordeel ooit objectief kan zijn). Ik vind tenoren als Padmore, Bostridge en Pears knödeltenoren die in de concertzaal veel beter tot hun recht komen dan op de plaat of cd (Pears leeft allang niet meer). Van Gijsbertsen kan ik in ieder geval zeggen dat hij over een fraaie stem met een uitstekende baritonale laagte beschikt en dat zijn intonatie en muzikaliteit buiten ‘verdenking’ staat. Ik las in uw recensie overigens niet dat u daar anders over denkt. Perfectie kleeft hem niet aan, maar ik denk niet dat het mee zal vallen om in ons taalgebied een tenor van soortgelijke kwaliteit te vinden.
De promotie van nieuwe, jonge zangers blijkt in de dagelijkse praktijk een ware crime te zijn, een tour de force van jewelste. Het is zo ontzettend lastig geworden omdat de belangrijkste podia in handen zijn van een aantal grote impresariaten die de lakens uitdelen. Een aantal labels, broederlijk verenigd in een soort holdingconstructie, doen daar nog een schepje bovenop. Zij gezamenlijk bieden allerlei ‘voordeeltjes’ aan directeuren, intendanten, festivalbestuurders e.d. en maaien zo doeltreffend het gras weg voor de voeten van al diegenen die op grond van hun kwaliteiten OOK een plek verdienen. Maar zij verdrinken in de impresariatentsunami die een wereld omspant.
Ik zie het belang van goede recensies tweeërlei: naar de artiest toe het gevoel dat hij serieus wordt genomen en naar het publiek om dat te enthousiasmeren om die cd te kopen, daarmee kennis te maken.
Ondanks de anonimiteit van dit bericht hoop ik toch dat u plaatsing niet in de weg zult staan, waarvoor al bij voorbaat mijn dank.
-
GSGast
Goede morgen,
Ik ben zanger, mijn naam doet er niet toe, mijn commentaar hopelijk wel.
Ik las uw recensie en kan niet zeggen of ik het er wel of niet mee eens ben. De beoordeling van een stem zie ik als iets persoonlijks, iets eigens, niet objectief (voor zover een mening of een oordeel ooit objectief kan zijn). Ik vind tenoren als Padmore, Bostridge en Pears knödeltenoren die in de concertzaal veel beter tot hun recht komen dan op de plaat of cd (Pears leeft allang niet meer). Van Gijsbertsen kan ik in ieder geval zeggen dat hij over een fraaie stem met een uitstekende baritonale laagte beschikt en dat zijn intonatie en muzikaliteit buiten ‘verdenking’ staat. Ik las in uw recensie overigens niet dat u daar anders over denkt. Perfectie kleeft hem niet aan, maar ik denk niet dat het mee zal vallen om in ons taalgebied een tenor van soortgelijke kwaliteit te vinden.
De promotie van nieuwe, jonge zangers blijkt in de dagelijkse praktijk een ware crime te zijn, een tour de force van jewelste. Het is zo ontzettend lastig geworden omdat de belangrijkste podia in handen zijn van een aantal grote impresariaten die de lakens uitdelen. Een aantal labels, broederlijk verenigd in een soort holdingconstructie, doen daar nog een schepje bovenop. Zij gezamenlijk bieden allerlei ‘voordeeltjes’ aan directeuren, intendanten, festivalbestuurders e.d. en maaien zo doeltreffend het gras weg voor de voeten van al diegenen die op grond van hun kwaliteiten OOK een plek verdienen. Maar zij verdrinken in de impresariatentsunami die een wereld omspant.
Ik zie het belang van goede recensies tweeërlei: naar de artiest toe het gevoel dat hij serieus wordt genomen en naar het publiek om dat te enthousiasmeren om die cd te kopen, daarmee kennis te maken.
Ondanks de anonimiteit van dit bericht hoop ik toch dat u plaatsing niet in de weg zult staan, waarvoor al bij voorbaat mijn dank.
-
AuteurBerichten