Reageer op: Concertgebouworkest beëindigt samenwerking met chefdirigent Daniele Gatti


Recent verschenen Forums Nieuwsforum Concertgebouworkest beëindigt samenwerking met chefdirigent Daniele Gatti Reageer op: Concertgebouworkest beëindigt samenwerking met chefdirigent Daniele Gatti

#4819
Pieter K. de Haan
Gast

Geachte heer Van der Wal,

Van sociale media houd ik mij verre. Naar ik meen te weten kan men daar anoniem of onder pseudoniem zijn of haar niet altijd even genuanceerde meningen en standpunten kwijt. Ik moet daar niets van hebben.
Als de heer Gatti zijn boekje te buiten is gegaan, past daar een proportionele sanctie bij. Of dat alleen maar “ontslag op staande voet” kan zijn valt niet te beoordelen. Maar wat als hier bv. sprake zou zijn van een wraakactie voor een mislukte verleiding door één of meer klaagsters? Als er niets (noemenswaardigs) is voorgevallen had Gatti natuurlijk nooit zijn excuses moeten aanbieden. Duidelijk is intussen wél, dat je vandaag de dag als leidinggevende meer op je tellen moet passen dan ooit. Voor je het goed en wel weet kan je carrière naar de bliksem zijn of worden geholpen.

Gegroet, Pieter.