Reageer op: DNO, Keegel, de NVJ en 'persvrijheid'


Recent verschenen Forums Nieuwsforum DNO, Keegel, de NVJ en 'persvrijheid' Reageer op: DNO, Keegel, de NVJ en 'persvrijheid'

#4703
Paul Korenhof
Gast

Als de heer Keegel de tijd had genomen mijn woorden rustig te lezen, was wellicht tot hem doorgedrongen dat ik daarin alleen maar stelde:
a. dat ik mij onthield van een mening over het feit dat DNO hem geen persfaciliteiten meer verleende;
b. dat in deze zaak absoluut geen sprake is van “censuur” (woordkeuze van de heer Keegel);
c. dat een recensent die extra informatie noodzakelijk acht om een voorstelling te beoordelen, zich moet afvragen of hij gekwalificeerd is om een onderbouwde recensie te schrijven.

Dat ik mijn woorden moest baseren op onvolledige gegevens, had ik zelf al bij voorbaat aangegeven, maar die onvolledige informatie lijkt vooral een gevolg van de selectieve wijze waarop de heer Keegel de openbaarheid zoekt. (Die lacune is dankzij een ander bericht op dit Forum inmiddels gelukkig verdwenen.)

Verder moet ik helaas constateren dat de heer Keegel in zijn reactie twee maal de grenzen van het journalistieke fatsoen overschrijdt door een citaat op suggestieve en tendentieuze wijze in een andere c.q. verkeerde context te plaatsten.