Reageer op: Petitie tegen ‘Aus Licht’ van Karlheinz Stockhausen door De Nationale Opera


Recent verschenen Forums Nieuwsforum Petitie tegen ‘Aus Licht’ van Karlheinz Stockhausen door De Nationale Opera Reageer op: Petitie tegen ‘Aus Licht’ van Karlheinz Stockhausen door De Nationale Opera

#2831
Olivier Keegel
Gast

DE NATIONALE OPERA REAGEERT

Uiteindelijk is DNatO dan toch met een brief gekomen (reactie DNO, onder het aanbieden van excuses voor de late reactie. Ik vind het verheugend dat DNatO heeft afgezien van wat aanvankelijk veel op een strategie van doodzwegen leek. En sportief dat men, ondanks de pittige bewoordingen waarin ik mij over het uitblijven van een reactie uitliet, toch tot een inhoudelijke reactie heeft besloten. De briefschrijvers zijn redelijk volledig op de in de petitie geuite bezwaren ingegaan. Het ontbreken van Verismo wordt echter wel aangehaald, maar over het waarom tasten wij nog geheel in het duister. Wel staat er in de brief dat het voor DNatO van groot belang is “de hele operageschiedenis” serieus te nemen. (!)

Hoe dan ook, wij danken DNatO voor de reactie. Hiermee is de petitie nu echt afgesloten.

Op persoonlijke titel verkneukel ik mij retrospectief over de laatdunkende en beledigende reacties van al die musicologisch en intellectueel boven ons gestelden die zo zeker wisten dat DNO nooit op zo’n “potsierlijke” en “vol ronduit bedenkelijk te noemen insinuaties staande” petitie zou reageren.

https://www.facebook.com/groups/428881043912050/?ref=bookmarks