Recent verschenen › Forums › Lezersforum › Podium Klassiek opvolger van Podium Witteman › Reageer op: Podium Klassiek opvolger van Podium Witteman
TELEURSTELLENDE JUBILEUMUITENDING PODIUM KLASSIEK
Ik moet even mijn teleurstelling en irritatie van mij afschrijven.
Voorop gesteld: Podium klassiek is een van mijn favoriete televisieprogramma’s en ik vind dat Floris een goede presentator is die de uitdaging om Paul Witteman op te volgen zeer goed doet (zowaar geen kleine uitdaging)
Grote irritatiebron voor mij is Fuse. Allen self kickers die zichzelf boven het programma plaatsen en die vaak een muziekstuk verkrachten. Zij dienen niet de muziek maar gebruiken deze om zichzelf belangrijk te maken. Podium klassiek leent zich daar jammergenoeg voor.
De jubileum uitzending leek wel een fuse jubileum in plaats van een podium klassiek jubileum. driekwart van de uitzending werd door Fuse gevuld en dus driekwart van het programma irritant.
Paul Witteman kreeg slechts weinig aandacht, alhoewel hij de geestelijk vader is van het programma. Het siert hem dat hij niet veel aandacht hoeft en zich ten dienste van de muziek stelt, maar we hadden hem misschien toch wel wat uitvoeriger kunnen bedanken.
Nu was het een overdosis FUSE
– fuse oin de introductie
– fuse met Cor Bakker in een bewerking van Concierto de Aranjuez. Het originele is een van mijn favorieten maar deze bewerking vond ik wederom niets. Ik ben niet tegen bewerkingen van dit concert (luister eens naar miles Davis die dit 10 keer beter doet dan Fuse
– fuse die de pianist introduceert
– en bij alle hoogtepunten, werden niet die fragmenten gespeeld maar hoorden we wederom fuse
WAT EEN OVERKILL AAN FUSE. Heb met mateloos geïrriteerd en was erg teleurgesteld in deze jubileumuitzending waar ik met zo op had verheugd.
Hoop dat de redactie van het programma FUSE wee op zijn plek zet en hen een veel bescheidener rol geeft in het programma.
Ik wens Floris overigens veel succes met dit mooie programma dat zoveel mooie klassieke muziek ten gehore breng en bedenk Paul Witteman voor het introduceren van dit hoogtepunt op de Nederlandse televisie.
Met vriendelijke groeten
Harry van Irsel